sunnuntai 31. maaliskuuta 2013

Glad påsk!

Täällä pääsiäisen vietto alkoi jo keskiviikkona, kun viikon mittainen loma koulusta alkoi. Loman alkua tuli juhlistettua parin ystävän kanssa viinien ja juustojen merkeissä, mutta sen jälkeen on pääsiäinen edennyt rauhallisesti syöden, leffoja kattellen ja ulkoillen. Täällä on ollut taas nimittäin ihan mielettömät kelit!

Tänään käytiin pyörähtämässä Gunnebon linnalla, joka sijaitsee vain 10 minuutin automatkan päässä Göteborgin keskustasta. Linna itsessään muistutti ennemmin kartanoa, joka kylläkin oli todella nätti! Linnan piha on varmasti myös näkemisen arvoinen kesällä kun on vihreetä ja suihkulähteet pistetään päälle...

Löydettiin alueelta ihana kahvila, jonka terassille jymähdettiin aika pitkäksi aikaa kahville ja ottamaan aurinkoa. Lämpöasteitakin alkaa olla jo sen verran, että nahkatakilla tarkenee (kunhan alle laittaa kunnolla kerroksia).


Ossi tähyilee hyviä onkimispaikkoja


Gunnebo Slott





Nyt lammaspaistin kimppuun! Olin kyllä niin pettynyt siitä, ettei missään myyty minttuhyytelöä, joka mun mielestä kuuluu ehdottomast lampaan lisäksi pääsiäispöytään. Pakko yrittää selvitä ilman! :)

Maukasta pääsiäissunnuntaita kaikille!
- Milka

5 kommenttia:

  1. Moikka!

    Googlailin huvikseni blogeja joita kirjoitetaan Göteborgista ja löysin tänne. Olen itsekin vaihdossa täällä, tosin ilmeisesti lyhyemmän ajan kuin sinä, vain 6 kuukautta. :) Mukavaa on ollut kyllä, säkin oot ilmeisesti viihtynyt täällä hyvin?

    VastaaPoista
  2. Hejsan!

    Mäkin oon googlannut läpi varmaan kaikki vaihtoblogit Göteborgista :) Joo mä tulin tänne tosiaan jo viime elokuussa ja takaisin Suomeen olis tarkotus palata syksyllä. Mä olen viihtynyt todella hyvin, eikä Jyväskylään palaaminen kovinkaan paljoa houkuta :) Mitäs sä opiskelet?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sähän oot viihtynyt jo pitkään sitten! :)Ihana kaupunkihan se Göteborg on etten yhtään ihmettele. Mä opiskelen Göteborgin yliopistolla Pedagogenilla kursseja, yksi koko kevään kurssi on ruotsiksi ja pari kurssia sitten englanniksi. Otin poikaystävän ja koiran mukaan ja asutaan vähän kauempana, Ljugnskilessä. Asusteletko sä siellä Olofshöjdenillä?

      Poista
    2. Täällä on vaikeeta olla viihtymättä! Jep Olofshöjdissä asustelen ja vaikka tää onkin vähän tällanen studen ghetto, niin oon viihtynyt hyvin kun koululle ja keskustaan pääsee nopeesti :)

      Poista
    3. Mäkin sain just huoneen sieltä ja tuun asustelemaan Olofissa noin puolet viikosta! :) Kivalta paikalta vaikuttaa ja paljon siellä ainakin on meininkiä. Ja yhteydet on tosiaan hyvät miksi otinkin sieltä huoneen tän toisen asunnon lisäksi :)

      Poista